12 december, 2025

Marijn Kaufman: Mijn werk zit erop als het doorzichtige stekkertje in je device gaat

Inleiding

Sinds januari 2024 is Marijn Kaufman Network Consultant bij Veducon. Hij helpt klanten met alles rond connectiviteit: vaste verbindingen (bekabeling), Wi-Fi en de slimme infrastructuur daarachter. “Dat geldt voor je computer, maar kan net zo goed een smartphone of handscanner zijn.” 

Van vraagstuk tot resultaat: verantwoordelijkheid van A tot Z

Marijn vindt de complexe vraagstukken die vragen om overzicht én vasthoudendheid, één van de leukste aspecten aan zijn werk. “Ik krijg energie van ingewikkelde situaties, zeker bij grote omgevingen. Doordat ons team compact is, ben ik van A tot Z betrokken. Dat past bij mij: verantwoordelijkheid nemen, dóór tot het werkt.” 
 
Bij Veducon is die verantwoordelijkheid geen losse kreet. “We krijgen veel vrijheid en vertrouwen. Ik ga naar een klant om een probleem op te lossen en mag dat doen op de Veducon-manier: kwaliteit leveren en pas stoppen als de klant tevreden is. Desnoods pak je zelf de schroevendraaier.” 

Samen slimmer: expertise bundelen

Marijn is vaak onderweg en belt veel met collega’s. “We hebben direct contact en helpen elkaar. Iedereen heeft zijn eigen expertise en samen komen we er altijd uit. De één weet soms net iets meer dan de ander, en dat maakt het team sterk.” 
Die kennisdeling is georganiseerd én informeel. “We hebben trainers, Frank en Arjan, die ons geregeld bijscholen. Ze hebben zóveel kennis en delen die graag. Daarnaast leer ik enorm veel in het veld. In deze wereld gaan de ontwikkelingen razendsnel; met een sterke basis kom je ver, maar bijblijven en dóen is key.” 

“De wifi is stuk”

Een veelgehoorde melding bij klanten is: “De wifi is stuk.” Marijn: “De oorzaak ligt dan meestal niet bij de wifi, maar ergens anders. Denk aan een internetverbinding die niet goed gekoppeld is, of een instelling verderop in de keten. Laatst kon een kassa niet bij het kassasysteem en dat bleek een configuratie-issue. Wij duiken dan direct in het onderzoek en lossen het op. De basis is goed; daar kun je vanuit gaan. Zit het probleem buiten onze scope? Dan zetten we ons netwerk van partners in. Je staat er nooit alleen voor.” 

Cultuur: persoonlijk, pragmatisch, grensverleggend

Wat Veducon anders maakt dan andere IT-dienstverleners? “Het kleine, compacte team en de persoonlijke aanpak. Als het even kan, stappen we in de auto. In Nederland óf in het buitenland.” 

Die internationale component maakt het werk extra leerzaam. “Na mijn eerste maand vloog ik al naar Oslo. Inmiddels ben ik ook in Spanje en Frankrijk geweest en er is sprake van een trip naar China. Voor je ontwikkeling is dat geweldig; het zijn de krenten in de pap. En tegelijk blijft de basis hetzelfde: helder blijven, goed luisteren, oplossen.” 

Leren, delen, doorgroeien

“Als ik iets wil weten, duik ik erin,” zegt Marijn. “Vragen stellen, uitproberen, hands-on. Met trainingen, intern en extern, blijf ik up-to-date. Het mooie is: bij Veducon kan dat. Er is ruimte om je pad te laten meebewegen met het werkveld. Waar ik over vijf jaar sta? Dat weet ik niet precies, maar dat is juist leuk.” 

Reacties van klanten

Wat Marijn het leukst vindt? “Een tijdje na oplevering horen hoe de klant het ervaart. We werken met hele leuke klanten, en die feedback is waar we het voor doen.” 

Heb jij uitdagingen rond connectiviteit of Wi-Fi-performance?

Neem contact met ons op. We denken graag mee en zorgen dat het doorzichtige stekkertje bij jou óók gewoon werkt.

Expertises

Oplossingen

Sectoren

Referenties

Kennis